reklama na telebimy

Reklama tekstowo-graficzna a animacja reklamowa. Plusy i minusy.

Wraz z rozwojem miniaturyzacji technologii coraz częściej zauważamy mniej statycznych reklam. Nawet youtube.com ostatnio wprowadził reklamę w formie animacji. Spoty reklamowe nie zawsze mają jednak wyższość nad standardową statyczną a nieraz tekstową reklamą. Jak każda animacja reklamowa mają one skłonność nie tylko do przemijania, ale i do nachalności, Wiadomym jest, że ruch przyciąga ludzkie oko. Często będąc w większym mieście mimowolnie zerkamy w spoty na telebimy, właśnie przez tą cechę naszego zmysłu wzroku, która każe nam kierować oczy w stronę ruchu. Co zresztą sprytnie wykorzystują producenci reklam w swoich inwazyjnych spotach. Choćby jak dobra reklama była, wiemy, że jej nieustanne powtarzanie ma raczej negatywny wpływ na klienta i należy znaleźć tutaj złoty środek, między zauważalnością a nachalnością. Takich negatywnych cech nie posiada natomiast reklama tekstowo-graficzna, która owszem przyciągnie nasze oko raz czy dwa jeśli jest ładna i posiada wybitne hasło reklamowe, możemy zerknąć na nią nawet kilka razy, co już staje się wielkim sukcesem. Ale później będzie omijana wzrokiem nawet, jeśli będzie w centrum miasta, właśnie dzięki temu brakowi ruchu. Podsumowując nie można, więc stwierdzać wyższości jednego typu reklamy nad drugą, wszystko ma swoje plusy i minusy.