wrocław

Jednym z fenomenów marketingu w zakresie promocji miasta i kultury, regionu jest promocja dotychczas miasta niezbyt wyróżniającego się na tle innych, jakim jest Wrocław. Siła tegoż miejsca do niedawna polegała jedynie na wpływach zagranicznych wynikających z uwarunkowań historycznych, jak i geograficznej bliskości zachodniej granicy, miasto Wrocław szybko stało się europejską stolicą Polski, później dzięki licznym przeobrażeniom marketingowym miasto zyskało wiele inwestorów, także zagranicznych, co przyczyniło się do galopującego rozwoju biznesu, przedsiębiorczości, a także infrastruktury dla biznesu. Mimo wszystko, Wrocław w dalszym ciągu nie posiada niczego szczególnego na tle innych miast wojewódzkich, zwłaszcza takich jak ogromne centrum szkoleniowe i targowe w postaci pobliskiego Poznania, czy Aglomeracji Ślaskiej z kumulacją inwestycji przemysłowych. Niewątpliwie intensywne działania marketingowe sprawiają, iż sami Polacy uwierzyli w wyjątkowość tego miasta tłumnie ściągając na wszelkie organizowane imprezy czy to kulturalne, czy tez sportowe, czego dowodem były rozgrywki Euro 2012 we Wrocławiu.